Monday, May 23, 2011

My Precious Items



Haaaa nihlah dua mesin jahit kesayangan hamba...satu tuh jenama Brother satu lagi jenama Epal. Mesin jahit Brother aku beli xmahal pun xsilap RM 600 kot...masa tuh memula nak blajar menjahit so aku beli yang simple jerla. Pahtu awal tahun aritu aku tergerak hati la nak join amik sijil jahit busana wanita kat presint 8 anjuran Institut Ilmu. Cost dia tuk jahit 4 design baju RM 450...cam mahal jer kan,kuikuikuikui. Masa dlm proses kursus tuh la baru la aku tau mesin jahit Brother aku tuh xleh nak guna lasak2 sb jenis manja gitu.. so My Great Teacher Onizuka ckp mesin kena beli yang jenis tahan lasak sb buat baju nih yang payah time nak buat getah kain...leh tercirit kalu pakai mesin biasa.

Aku pun blur mner la nak cari mesin lain plak...tapi nak dijadikan citer adalah sorang salesman dari Epal dtg buat demonstrasi guna mesin jahit diorang..aku ape lagi terpegun meleleh air liur tgk diorang tunjuk kelebihan mesin tuh. Mula2 aku xnak amik tapi pikirkan betapa hebatnya mesin tuh aku amik gak (aduh pokai).


sehari dua rasa menyesal jer kuarkan duit byk gitu tuk beli mesin tapi rupanya ngggakkk...memang tahan lasak mesin Epal nih terutama buat getah kain..kain tebal ape sumer relax jer mesin nih jalan..bunyi pun aman jer. Biler dah ada dua mesin nih aku bahagi2kan keje la, mesin brother tuk jahit jelujur biasa n masin Epal tuk keje berat . Alhamdulillah sumer mesin jahit aku xpenah mendatangkan sebarang permasalahan

No comments:

Post a Comment