Tuesday, May 24, 2011

Piping using Bias Tape



Nih nak dijadikan citer, my Sis request nak buat baju kurung + kain susun belakang...bajunyer nak dipipingkan ngan bias tape wane kelabu gitu. Aku selongkar muzium cari2 ada x wane kelabu tapi rupanya xpenah ada, pi beli la kat kedai. Wane kelabu yang ada pun jenis kaler metalic (maknonyer licin maaa) so aku beli gak. Balik jer terus mengadap benda nih, dari petang menginjak ke malam dok jelujur tgn tp dok lari benda alah nih...xnak dok static plak. paling heran bab menjahit peluh menitik2 pun aku xnaik hangin...sabor jer memanjang. Aku continue gak buat sb nak bg customer satisfied gitu,kuikuikui...(almaklumla my Sis mulut dia bising). Last2 kul 12 malam akhirnya siap gak tapi aku upload maner yg berkenaan ngan topic jer la. Masuk hari kedua aku sambung buat kain susun belakang (first trial sbenornya), yang nih xpayah citer payohnya sb kainnyer licin bangat pahtu xnak dgr kata. Nyaris2 nak tercirit pun ada...tapi aku kuatkan semangat buat and akhirnya comei gitu hasilnya.

SYABAS TUK DIRI AKU SENDIRI!!!

No comments:

Post a Comment